marți, noiembrie 19

[Recipe time:] Un fresh de lamaie si un smoothie verde


Suc de lamai si mere:

Pentru acest suc avem nevoie in primul rand de un storcator de fructe si legume. 

Am folosit 3 lamai mici fara coaja si 2 mere rosii dulci, pe care le-am smotocit bine in aparat si l-am baut pe nerasuflate. 

Daca il lasati un minut-doua in pahar, se tulbura, dar poate fi amestecat un pic cu o lingura (ideal, de lemn) si va arata din nou ca in paharul meu. Este acru, dar mie imi plac lamaile de lesin si nu ma deranjeaza, insa puteti amesteca niste miere sau puteti sa puneti mai multe mere (cat mai dulci, pot fi rosii, dar la fel de bine merg si cele golden coapte) si mai putine lamai. Aroma este innebunitoare, va zic.

Despre cat de sanatoase sunt lamaile, nu cred ca e nevoie sa va mai spun. Trebuie sa retineti ca, desi aparent acide, in organismul nostru ele au efect alcalin, iar alcalinizarea este, conform unor teorii nutritioniste, calea catre o sanatate de fier.

Oricum, clar este o idee minunata sa faceti acest suc iarna, cand fructele proaspete nu sunt la indemana (dar lamai si mere se gasesc mereu). De asemenea, e un leac destul de eficient pentru mahmureala. Eu asa l-am folosit duminica dimineata, dar sa nu mai spuneti nimanui. :) 


******



Smoothie verde:

Diferenta dintre un suc (sau fresh) si un smoothie:

-> Sucul se face la storcator (deci se pierde o parte din fructe/legume);
-> Smoothie-ul se face la blender (nu se pierde nimic).

Asadar, aveti nevoie de un blender. 

La smoothie-urile verzi, ingredientul principal consta in frunze verzi. La fel, internetul e plin de informatii despre cat de sanatoase sunt frunzele verzi si cat de putine mancam noi in mod normal, mai ales crude. Asa ca asta e o modalitate rapida si facila pentru a le include mai mult in alimentatia noastra.

Daaar, gustul de frunze verzi facute piure e oribil. Credeti-ma pe cuvant.

Dupa lupte seculare, am inceput sa caut o modalitate de a face nectarul verde mai gustos sau macar tolerabil pentru papilele gustative ale unui mofturos ca mine. Si am gasit: se adauga o banana coapta mare (sau 2 mici)! Brusc, totul capata un gust dulce, fin si delicios. Gestul de a te linge pe buze vine de la sine.

Asadar, eu folosesc o legatura de patrunjel/ leustean/ marar (la alegere) si o banana coapta. Se toaca frunzele, apoi se adauga in blender impreuna cu banana rupta in cateva bucati si putina apa (cam 100 ml). Nu uitati de apa.

Sigur, puteti folosi si alte frunze verzi comestibile, cu cat mai diversificate, cu atat mai bine. Rotatia e importanta, nu consumati de fiecare data acelasi tip de frunze, nu e indicat. Mai puteti folosi frunze de spanac, salata, telina etc. Crude, bineinteles.

Va provoc!


2 comentarii:

  1. deci culoarea e geniala!deja mi-a lasat gura apa numai gandindu-ma la modul in care ai preparat bunatatea asta:)))
    can't wait to try this out!
    te pup:*

    http://thatswhywesmile.blogspot.ro

    RăspundeţiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Adevaru' e ca sunt delicioase. Sunt multeee variante out there... Kiss kiss!

      Ștergere

Lasa un comentariu.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...